مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی در کنگره پاسداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار با سردار فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان از مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی استان در کنگره پاسداشت ۲۴ هزار شهید استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده در این دیدار گفت: با توجه به اهداف کنگره و همچنین با همکاری بسیج هنرمندان، فراخوان جشنواره ملی ۲۴ هزار شهید استان با عنوان نقش جلوه‌های عزت و سربلندی در هنرهای سنتی، باهدف خلق آثار هنری با موضوع وقایع و حوادث بی‌نظیر رشادت‌ها و مجاهدت‌های مردم قهرمان اصفهان منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این فراخوان ویژه رشته‌های هنری همچون منبت، معرق، خاتم‌سازی، سفال، کاشی، گچ‌بری، فیروزه کوبی و تذهیب است که به اطلاع تمامی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان رسیده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان نیز در این نشست گفت: کنگره پاسداشت ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در آبان ماه امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.

سردار فدا ادامه داد: این کنگره دارای ۲۳ کمیته است که در زمینه‌های مختلفی نقش‌آفرینی خواهند کرد و اقدامات مؤثری در انتقال یاد و پیام شهدا انجام می‌دهند.

او افزود: در سطح استان اصفهان، ۹۶ خانواده دارای ۳ شهید، ۱۳ خانواده دارای ۴ شهید، ۱۳۳۴ خانواده دارای ۲ شهید، ۵ خانواده دارای ۵ شهید، ۳ خانواده دارای ۶ شهید و ۱ خانواده دارای ۷ شهید وجود دارد و همچنین ۱۰۱۴ جانباز ۷۰ درصد، ۱۱۵ شهید مدافع حرم و ۸۵۶ شهید امنیت وجود دارد که افتخار این خاک پرگهر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100022
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha